Van Hoedspruit naar het Krugerpark

12 maart 2020 - Satara Rest Camp, Zuid-Afrika

Vandaag onze mooie lodge verlaten vroeg in de ochtend richting Krugerpark. Mooie rechte goede verzorgde banen leidden ons naar daar. We stonden voor de poort voor we het wisten.  Binnen inchecken en we konden het park inrijden.  Het was rustig en prachtig rijden door de natuur. Al vlug zagen we zebra's, impala's en gnoe's.  Iets verderop stak op zijn gemakje een giraf de baan over. Heel impressionant.

Eventjes getwijfeld om de asfalt te verlaten, want heel effen lag de baan niet, maar iets later hadden we er geen spijt van. Plots moesten we een olifant vlak naast ons laten passeren, hoe klein en kwetsbaar voelden we ons.

Even later nog wat zebra's en een groep bavianen. Allerlei vogels kruisten ons pad, elk met de mooiste kleuren. Iets later stak een landschildpad de weg over en wat verderop een grote varaan.  Ongelooflijk. Degene die zeggen dat het juist als een zoo is maar dat er geen tralies zijn, hebben dik ongelijk.

Zo reden we verder, genietend van de goddelijke natuur. Na het nemen van een bocht kwamen we terecht in een kudde olifanten. De achterste schrok van onze wagen en liep de bossen in, maar hij draaide zich vlug om, flapperde met zijn oren en toeterde uit volle kracht, volgens mij had hij ons niet zo graag. Toch maar eventjes het gaspedaal ingeduwd.

Het was tijd voor een pitstop om de beentjes eens te strekken. Daar konden we genieten van een grote groep bavianen die de vlakte en een droge rivierbedding overstak. Ergens deed dit tafereel me denken aan Tarzan.

Het landschap wisselde af van gras en bomen tot een iets drogere grasvlakte met allerlei tinten groen. In de verte zagen we een paar struisvogels.

Zo kwamen we weer op de asfaltweg terecht richting onze eerst stopplaats Satara Rest Camp.

We konden overnachten in huisjes type rondavel.  Ronde huisjes met rieten daken. We waren in malariagebied, dit tijdstip weinig risico, maar we voorzagen ons toch van de nodige DEED. Na een vroeg avondmaal vlug gaan slapen want we hadden ons ingeschreven voor een gamedrive.