Laatste dag op de Kaap

25 maart 2020 - Cape Town, Zuid-Afrika

Vandaag bij het ontwaken vlug onze eerste vlucht gecheckt.  Alles zag er ok uit. Het was nog iets te vroeg om online in te checken. Dus eerst een ontbijtje.

Na het ontbijt de computer open..

Oh nee... vlucht was geannuleerd.  Online iets veranderen ging niet. Telefonisch evenmin.  Dan maar alles in snel tempo ingepakt en naar de luchthaven om daar iets te regelen. Ging dit niet lukken, moesten we met de wagen naar Johannesburg, wat toch een 1200 km is.

We hadden geluk. We konden nog mee vandaag met de laatste vlucht.

Eens dat geregeld verlengden we de huur van onze auto met een paar uur en besloten we de kust naar het Noorden een beetje af te rijden. De kust is mooi maar ook veel appartementen en de regen deed er ook geen goed aan. Met zicht op het Robbeneiland aten we iets. De sfeer was er overal wel een beetje uit. Veel mensen die inkopen deden met de lockdown op komst.

Door het slechte weer reden we terug richting het Waterfront maar ook daar was al veel gesloten en was het bijna onmogelijk om een koffie te krijgen. Er liep niemand rustig rond,  personeel ging naar huis, de lockdown werd in gang gezet.

Bij een pick and pay werden de geleende spullen opgestuurd aan Stephanie. Ze hadden hun nut echt bewezen.

Nadien werd koers gezet naar de luchthaven.  Ruim op voorhand maar je weet nooit.

Een nachtje minder in Kaapstad maar een extra nachtje in Johannesburg.

Het hotel bereiken zal misschien ook nog een verhaal apart zijn.

Morgen kunnen  we ons uitslapen. Onze vlucht vertrekt maar na de middag.

Let us hope.