Op weg naar de Duivelsberg

20 september 2020 - Groesbeek, Nederland

Deze morgen opgestaan met een stralende zon. Na een gezellig ontbijt zochten we onze weg naar het eerste wow teken. Iets verder konden we dan de route beginnen die ons direct in het natuurgebied de Ooijpolder bracht.

20200920_093406

Een prachtig stukje natuur en vogelbroedgebied. Uiteindelijk kwamen we in de Bisonbaai die zijn naam ontleent aan, ja, juist bisons. In de verte zagen we ze lopen. Als gezelschap kregen we wilde paarden op onze route.

20200920_125037

Na een zevental kilometer was het tijd voor een eerste stop en ons eerste vogelringetje. Het terras zat redelijk vol met fietsers en wandelaars maar geen pelgrims.

Van daaruit ging het verder naar een meer bebost en heuvelachtig terrein. De kuitspieren werden op deze eerste dag al op de rooster gelegd.

In het schattig dorpje Beek gingen we ons tweede ringetje ophalen......en dan ging het echt de hoogte in. Steile paden en trappen duwden ons verder de bossen in.

Ik naderde de Duivelsberg en wist dat op de top een pannenkoekenrestaurant was. Uiteindelijk iets na drie kwam ik ter plaatse en verorberde ik een hartige boerepannenkoek. Het smaakte goddelijk.  Ik bestelde me meteen ook een take away broodje als avondeten.

20200920_152245

De laatste loodjes weegden het zwaarst zoals gewoonlijk ,maar uiteindelijk bereikte ik mijn bestemming in Groesbeek.  Een appartement voor mij alleen en een prachtig uitzicht.

20200920_174528

Na mijn was en plasje konden we van de rustige omgeving genieten.

Het was een prachtige dag maar ik heb slechts één pelgrim ontmoet. Waarschijnlijk een uitstervend ras ....

Screenshot_20200920-183722_Connect

1. Vermeulen Ronny:
    20 september 2020
    Lonely pelgrim Gino hoeveel km heb je gestapt vandaag ? En welk uur begin je morgen terug te stappen Gino .
  2. GIno:
    20 september 2020
    Vandaag een heuvelachtige 21 km en morgen vertrekken we rond 9 uur voor hetzelfde.