Het Reichswald

21 september 2020 - Groesbeek, Nederland

Deze morgen na een overvloedig ontbijt om 9 uur terug de weg op. Aan het einde van de oprit kwam ik Anette tegen, een Nederlandse pelgrim die iets terug in de bossen gekampeerd had.

20200921_080005

We liepen samen door de velden richting Kranenburg waar we een ringetje konden ophalen.  Horeca onderweg vonden we niet. We waren toen in Duitsland.

Plots verscheen een wegwijzer naar Santiago. Ook deze weg zouden we een 10tal kilometer kunnen volgen.

20200921_104506

De weg slingerde zich door het Reichswald, een acht kilometer door heuvellachtige bossen.

Het was warm. Gelukkig liepen we in de schaduw. Onderweg kwamen we nog drie pelgrims tegen.

20200921_123959

Na het klimmen en dalen was het aangenaam vertoeven op het terras van Den Diepen.

Dan nog een paar kilometer verder naar Milsbeek.

20200921_151828

Onze wegen moesten hier scheiden. Anette ging nog een paar uurtjes verder en Ik naar mijn overnachtingsadres.

Screenshot_20200921-154222_Connect

Mijn gastvrouw blijkt niet thuis te zijn. Ik bel en ze zegt tot zo. Anderhalf uur later is ze daar. Na een kleine babbel over relaties, geloof en steenmarters kan ik me eindelijk douchen en de honger stillen in het restaurant Het Klopke. Lekker en betaalbaar.

Wel een goede avondwandeling.

20200921_191621

Morgen een kortere etappe maar dan moet ik de Sint Janberg over.