Tsitsikamma

18 maart 2020 - Stormsrivier, Zuid-Afrika

De morgen werd rustig gestart. We dienden rond 11 uur pas te vertrekken naar de luchthaven van Durban.

Tijdens het ontbijt merkten we op dat de auto gewassen was. Het rode Kruger stof was volledig verdwenen. All part of the service.

We vertrokken richting King Shaka luchthaven om eerst daar de auto in te leveren bij Hertz, wat vlot verliep.

Dan dienden we nog een paar uur te wachten op onze vlucht naar Port Elizabeth. Het was een rare sfeer op de luchthaven. Mondmaskers, plastic handschoenen, mensen die ver uiteen zaten, rare toestanden. Het voelde beklemmend aan.

De vlucht verliep vlotter dan gedacht. Het vliegtuig zat ook verre van vol.

Eens geland gingen we eerst ons volgend voertuig ophalen, een Rav4, zoals besteld. De gebruikelijke glimlach ontbrak bij het afhandelen van de administratie. Je had ofwel heel vriendelijke mensen ofwel heel emotieloze mensen.  Maar goed, we hadden nog een kleine rit voor de boeg van 200 km naar Storm River. Dit was volledig via de snelweg. In het begin hadden we ons wel eventjes vergist en kwamen in een hectisch verkeer terecht vol minibusjes. Het werd eventjes warm, maar we vonden gauw de juiste oprit.

In Storm River werd we terug hartelijk ontvangen en kregen we de nodige uitleg wat er te zien was in de buurt. We mochten zelfs kiezen welke kamer we wilden kiezen.

Het was een klein gehuchtje bestaande uit twee straten met een paar restaurants en lodges. De bouwstijl deed ons denken aan Nederland of iets meer oud koloniaal Nederland, heel knus.

Na een maaltijd en mijn eerste Kudu-steakske genoten we nog van een warme avond.