Kaapstad

23 maart 2020 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een lokaal, maar heel lekker ontbijt verlieten we Hermanus richting Stellenbosch, diverse wijnvelden en wijnproeverijen werden gepasseerd. Stellenbosch was weids met vooral witte Hollandse gebouwen. Ook hier zagen we dat de mensen iets zenuwachtiger werden.

Van daaruit richting Kaapstad. De tafelberg lachtte ons al vlug toe. Voor een grootstad viel het verkeer nog vrij goed mee, grote banen, maar gelukkig had ik een goede gps.

We bereikten onze hopelijk laatste bestemming. De plaats had wel een update nodig, beschrijving en foto's op booking was met een korrel zout te nemen.

Er waren ook nog gestrande Duitsers aanwezig, wiens vlucht geannuleerd was. Die hadden voorlopig nog geen oplossing.

De levendige straat dichtbij, Kloof straat,  was maar een raar onaangenaam aanvoelende buurt met veel bedelaars. Ook in de ganse stad op ieder kruispunt kon je ze aantreffen.

In de namiddag bezochten we Waterfront, een groot complex met veel aparte shoppingcentra, naast een plezierhaventje. Mooi om te zien.

's Avonds nog een maaltijd .... we konden de live speech van de president meevolgen. Hij kondigde een complete lockdown aan vanaf donderdag middernacht. Dit zou juist gepast moeten zijn om onze vluchten te nemen. Laat ons hopen.

Morgen zal het een laatste sightseeing tour worden. We hopen Kaap de Goede Hoop te bezoeken, treffende naam !!!!!